Prowadząca: Elżbieta Fedro
Zajęcia logopedyczne w naszej szkole organizowane są dla wszystkich uczniów wymagających terapii. Są to zajęcia indywidualne lub w grupach dwuosobowych. Poziom rozwoju mowy u naszych uczniów jest bardzo zróżnicowany. U wielu z nich występują różnego typu zaburzenia mowy przejawiające się obniżoną sprawnością aparatu artykulacyjnego, zaburzeniami oddechu i fonacji, artykulacji, prozodii, słuchu fonematycznego, kinestezji artykulacyjnej, analizy i syntezy słuchowej.
CELE ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH
Cel główny zajęć:
Głównym celem zajęć jest stymulowanie rozwoju dziecka w taki sposób, by potrafiło porozumiewać się z otoczeniem w sposób jak najbardziej zrozumiały.
Cele szczegółowe zajęć:
- wyrobienie i utrwalanie właściwego toru oddechowego;
Zabawy oddechowe.
Zabawy oddechowe.
- niwelowanie dysfunkcji fizjologicznych (korekta sposobu połykania, oddychania);
- nauka prawidłowego gryzienia i żucia;
- usprawnianie motoryki narządów mowy;
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy;
- rozwijanie i doskonalenie artykulacji;
Ćwiczenia aparatu mowy z programem multimedialnym.
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- kształcenie i doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
- wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego;
W pracy z dzieckiem objętym terapią wykorzystywane są różnorodne metody. W przypadku braku możliwości rozwoju mowy czynnej wprowadzane są formy komunikacji pozawerbalnej na osobnych specjalistycznych zajęciach komunikacji alternatywnej.